N8 - Østersøruten
I samarbejde med VisitDenmark, Dansk Cykelturisme og de øvrige destinationer langs med Østersøruten arbejder Destination Sønderjylland for at udbrede kendskabet til ruten samt højne kvaliteten af turistens oplevelse.
Markedsføring:
Projektet har til formål at markedsføre kvalitetsoplevelse til turisterne, hvor pris og kvalitet er kendetegnet ved et match, som skaber øget tilfredshed hos kunderne og øget indtjening i branchen. Projektet er baseret på N8/Østersøruten der via en helhedsorienteret og fokuseret indsats, skal blive én af Europas bedst servicerede og mest velkendte cykelruter.
Projektet er koordineret med Dansk Kyst- og Naturturisme, der har ansvaret for de erhvervsudviklende aspekter af projektet.
Projektets aktiviteter:
• 2019: Styrket kernefortælling, udarbejdelse af content (fx video) mv.
• 2019: Markedsføringskampagne og presseindsats i Tyskland og i Holland
• 2020-2021: Løbende opdatering af content
• 2020-21: Videreførelse af kampagner og presseindsats i Tyskland og Holland.
• 2019-2021: Evaluering samt viden spredning til andre cykelruter i Danmark
Forretningsudvikling:
Projektet har til formål at udvikle kvalitetsoplevelser til turisterne, hvor pris og kvalitet er kendetegnet ved et match, som skaber øget tilfredshed hos kunderne og øget indtjening i branchen. Projekter er baseret på N8/Østersøruten, der via en helhedsorienteret og fokuseret indsats skal blive én af Europas bedst servicerede og mest velkendte cykelruter.
Projektets aktiviteter:
• Udvikling af samlet udviklingsplan med hotspots og testområder
• Gennemførelse af forretningsudviklingsforløb
• Skabelse af fælles infomateriale: bog + kort samt hjemmeside
• Udvikling og test af tværgående cykelservicekoncepter
Projektet er koordineret med VisitDenmark, der har ansvaret for international markedsføring af ruten.
Projektets hjemmeside: https://østersøruten.dk
Køb cykelguidebogen online
Kontakt:
Gerda Bouma, 8182 7456, gerda@dssj.dk